Even geduld aub

De maker van dit blog is tijdelijk geheel offline. Excuses voor het eventuele ongemak. AHS-NL 2016: 22 oktober, LUMC, starring Alessio Fasano.

De maker van dit blog is tijdelijk geheel offline. Excuses voor het eventuele ongemak. AHS-NL 2016: 22 oktober, LUMC, starring Alessio Fasano.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

79 reacties op Even geduld aub

  1. fiederels zegt:

    Wat een cliffhanger! Succes Melchior!

  2. Janet Noome zegt:

    Dat dacht ik al. First things first and focus. 🙂 Succes met #HetBoek!
    Datum staat genoteerd!

  3. Henderina zegt:

    Wauw! Super!

  4. Micha zegt:

    Ik houd vanaf nu een apart lijstje bij met ‘vragen aan melchior’. Een grote subcategorie heet: ‘Spreadbury’. Succes allen!

  5. Stillewillie zegt:

    Wat spannend, zeg. En Alessio Fasano op het AHS, yes!
    22 oktober staat genoteerd.

  6. Adriaan Keij zegt:

    Bij Paleo op een bierviltje hoort een ouderwets degelijk testbeeld:

    https://pbs.twimg.com/media/CaXmDlyXEAACQ05.jpg:large

  7. Gert van der Hoek zegt:

    Goede berichten!

  8. Anne-Catherine zegt:

    La patience est une grande vertu…..wachten zullen we dus!😊

  9. Ah, die ken ik nog goed, het testbeeld. Glazig zitten staren, met zo’n irritante piep uit de speaker. Maar dan plotseling, *PLOP*, nieuwe beelden en het leven begint weer, toch altijd weer sneller dan verwacht!! Mooie metafoor M, kom maar op.

  10. Jo tB zegt:

    Voor diegenen die het over Vitamine K hebben gehad, deze presentatie van Rhonda Patrick onlangs gehouden in Bussum in October vorig jaar.

  11. Folkert zegt:

    ” Diabetes ontstaat niet door het eten van suiker! ” Beppe Oerlemans in de bocht op Foodlog.”
    http://www.foodlog.nl/artikel/nieuwheftige-reacties-op-uitspraken-levensmiddelentechnoloog-van-boekel/

  12. Bart zegt:

    Voorpagina AD van vandaag: ‘BAM! De boterham moet terug’. ‘Wil je gezond blijven? Ontbijt liever met een boterham’:

    http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4242255/2016/02/10/Wil-je-gezond-blijven-Ontbijt-liever-met-een-boterham.dhtml

    “Wit of bruin? Dat maakt niet uit. Het gaat om het bakkerszout waar jodium inzit.” “En als je dan echt geen brood wilt eten, neem dan een supplement dat jodium bevat. Dat is gewoon te koop bij de drogist.”

    Of.. Een goed paleontisch alternatief natuurlijk; Het Bierviltje, indachtig de coastal dweller.

    Melchior, ik wens je een vruchtbaar werk- blog- en twittercelibaat! Groetjes aan o.a. Ron en Ian.

  13. renren zegt:

    Huib Stam op foodlog:

    Wie meer wil weten wat het moderne westerse dieet van processed food met het lichaam doet, kan terecht bij de Zweedse onderzoeker Stig Bengmark, bijvoorbeeld dit stuk uit 2013, Microbiota, immune development and function. Daarin schrijft hij: ‘It is all about inflammation.’

    Als je wilt weten wat je moet doen om 130 te worden, kan je meteen doorgaan naar de tien punten op pagina 32, ik kopieer ze even:

    ‘An individual who wants to live in line with the present knowledge obtained from extensive research in recent years might want, in addition regular physical exercise, good sleep and spiritual harmony to consider:

    1. Minimizing intake of insulinogenic foods such as refined carbohydrates; cereals, bread, sweats,
    cookies, rice, pasta, cooked tubers incl. potatoes, foods, which are absorbed high in the small
    intestine and of minimal benefit to microbiota. (Dit is ook Spreadbury’s punt! hs)
    2. Keeping a daily intake of fructose below 25 gram a day.
    3. Minimizing their intake of dairy products especially butter, cheese and milk powder, rich in
    saturated fats, hormones and growth factors such as IGF1, and to reduce meat intake, especially
    inflammation‐inducing processed and cured meat such as bacon and sausages, this far though
    only fat demonstrated to being detrimental to microbiota.
    4. Dramatically increasing the intake of fresh and raw greens, fresh spices and vegetables, rich in
    antioxidants, fibers, minerals and nutrients, but also inflammation‐controlling factors such as
    curcumin, resveratrol ‐ some of which most likely are of great importance for diversity,
    replication, growth and functions of the microbiota and for immune development and immune
    functions of the body.
    5. Minimizing intake of foods, which are heated above 100o C known to be rich in the
    inflammation‐inducing molecules AGEs and ALEs, foods heated above 130 Co, which with
    increase in temperature becomes increasingly rich in pro‐inflammatory and carcinogenic
    substances such acrylamide and heterocyclic amines. This means avoiding fried and grilled foods
    but also toasted and high‐temperature baked breads.
    6. Minimizing exposure to microbe‐derived highly inflammation‐inducing endotoxin, especially rich
    in meat hung for several days, hard cheeses, pork and ice‐creams.
    7. Eliminating/minimizing intake of foods rich in proteotoxins such as casein, gluten and zein.
    8. Seeking out and consuming ancient anti‐oxidant‐rich, high fiber, low‐calorie containing grains
    such as buckwheat, amaranth, chia, lupin, millet, quinoa, sorghum, taro, teff etc, and also
    increasing the intake of beans, peas, chickpeas, lentils, nuts and almonds ‐ all extraordinary rich
    in nutrients and minerals ‐ all prepared for eating by low‐temperature cooking ‐ all most likely of
    importance for maintenance of a rich microbiota.
    9. Restricting intake of chemicals including pharmaceutical drugs to only what is absolutely
    nessessary as most likely most chemicals are detrimental to microbiota.
    10. Supplement of large doses of vitamin D and omega fatty acids, both important in control of
    inflammation and for function of microbiota.’

    Klik om toegang te krijgen tot Microbiota.pdf

  14. DojoDelft zegt:

    Is die AHS in Leiden? LUMC… Vette shizzle. Ik kom 🙂

  15. Louise zegt:

    Bij gezondheidsproblemen worden vaak digestive enzymes aangeraden, ook door bijvoorbeeld paleomom (Sarah Ballantyne). Zouden die invloed hebben op de snelheid waarmee nutriënten worden opgenomen in de dunne darm? Zo ja, is het dan wel slim om ze te slikken?

  16. Zeven zegt:

    Ik neem aan dat er nog niet gereserveerd kan worden voor oktober 2016? Indien wel, dan hoor ik het graag (link mag ook 🙂 ).

  17. Hans zegt:

    @Dojodelft en Zeven , hou hier de updates maar in de gaten http://www.ancestralhealth.nl/#
    De eerste sprekers staan daar ook al 🙂

  18. Tije zegt:

    Twee succesverhalen in mijn naaste omgeving die ik wil delen:
    – collega met diabetes type 2, met gebruik van insuline en glicaziden, volgt ‘Keer diabetes om’ via diëtiste Janet Grave. Na 3 maanden volledig medicijnvrij. Had volledig ontspoorde bloedwaardes nu weer bijna allemaal normaal. Daarnaast nodige kilo’s buikvet kwijt.
    – buurman heeft maand LCHF gevolgd. Nodig kilo’s kwijt, maar slechts lichte afname eczeem op onderarmen, en rond zijn ogen, achter zijn oren. Een week strikt (bierviltje) paleo en de eczeem verdween als sneeuw voor de zon! Naar zijn zeggen was het nog nooit zo goed geweest in zijn leven. Saillant detail was dat hij halverwege de week een koptje chai dronk (Thee met melk en suiker) en dat de eczeem na 2 uur (!) flink opvlamde. Dat motiveerde wel om strikt paleo te blijven volgen.
    Geweldig toch!

  19. henkmdebruijn zegt:

    Wow het 2e succesverhaal trekt me over de streep. Ik heb namelijk ook last van eczeem. Ben al een tijdje LCHF, wel gewichtsverlies en voel me beter maar mijn eczeem is nooit echt weg. Op dit moment verblijf ik bij mijn zoon en zijn gezin in het buitenland. Zijn dochter van bijna 4 heeft celiac/coeliakie en iedereen eet hier dus volledig glutenvrij. Het eczeem is een stuk milder maar ook nu nooit echt weg. Na terugkomst in Nederland over ruim 3 weken ga ik strikt paleo (bierviltje) proberen. Bedankt voor het delen!

  20. Gert van der Hoek zegt:

    Henk: mijn ervaring met eczeem: na het weglaten van graan, bleef nog 1 hardnekkige ronde plek over. Deze verdween na het dagelijks toevoegen van rauwe zuurkool aan de lunch. Echte zuurkool, met levende bacteriën: lactobaccillus plantarum. Met dank aan mr. Heisenbug (blog), voor meer informatie: zoek op zijn blog op “sauerkraut”.

    • Gert van der Hoek zegt:

      Uit Wageningen komt ook wel eens wat goeds.. 🙂 ; een echte double-blind RCT – zeer recent – over de effecten van L. Plantarum. Conclusie: L Plantarum stimuleert reparatie van de “leaky gut”.

      “The effects of Lactobacillus plantarum on small intestinal barrier function and mucosal gene transcription; a randomized double-blind placebo controlled trial”

      https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5206730/

      Zuurkool !

  21. henkmdebruijn zegt:

    Bedankt, gevonden en gelezen. Volgens mij hebben ze dat hier in de Bay Area, hoef ik geen 3 weken mee te wachten 🙂

  22. Tije zegt:

    Henk, wat goed dat je het probeert! Heb je al resultaten te melden? “We” zijn benieuwd natuurlijk….;-)
    Met die zuurkool moet je wel oppassen hoor, want niet ieders darmflora trekt dat meteen goed. Het heeft ruim anderhalf jaar geduurd voordat ik het een -in kleine hoeveelheden- kon handelen.

  23. henkmdebruijn zegt:

    Bierviltje moet nog even wachten (vandaag over 3 weken ben ik weer thuis) maar zoals ik in mijn eerdere post schreef ben ik nu ruim 5 weken glutenvrij. Met beperkt koolhydraten voelde ik me al een stuk beter en een stuk lichter 😉 maar na korte tijd glutenvrij voelde ik me nog een tandje beter (fitter). Ik slaap langer, haal bijna elke nacht 8 uur(op voorwaarde dat onze kleinkinderen doorslapen). Ook mijn stoelgang is een stuk beter (makkelijker/regelmatiger).

    Gisteren vond ik voor $ 4,= een pot zuurkool. Ik heb niet het idee dat het de kwaliteit van vers uit het vat haalt maar ik zal het er even mee moeten doen. Ben er wel gelijk mee begonnen (lunch).

    V.w.b. het bierviltje dat heeft wel wat impact want ik drink koffie met melk (cappuccino) en ben dol op kaas maar geen zuivel maakt de uitdaging alleen maar groter/interessanter…

  24. Hans zegt:

    @Henk ,

    Veel is herkenbaar hier voor velen , join the club 😉

    In afwachting van het boek van Melchior , ,, Even geduld ” , hoop snel 🙂 kijk eens hier naar de de video’s bij de sprekers en de updates http://www.ancestralhealth.nl/

    En lees vooral de vele artikelen hier en vaak boeiende reacties.

    Zou mooi zijn als je nog mee kan doen hier http://www.atlascontact.nl/real-meal-challenge/

    Anders koop’m maar dat boek , moeite waard !

    Hier is ook veel te lezen en info http://realmealrevolution.com/

    Fijne tijd in het buitenlandse en laat vooral weer wat weten hier , van de ongetwijfeld positieve veranderingen …..

  25. Hans zegt:

    @ Henk ,
    Verbaas je hier v.w.b. kaas en zuivel …… 😉
    http://realmealrevolution.com/real-food-lists
    Eet en drink smakelijk 😉

  26. henkmdebruijn zegt:

    @Hans
    Om te beginnen was ik nog op tijd, dus ik kan meedoen met de challenge 🙂
    Ik was inderdaad nogal verbaasd toen ik het las van de kaas en zuivel 😉
    Speelde al een beetje met de gedachte om hier in Californië al met kaas en melk (koffie) te stoppen. Aan de kaas zit hier sowieso minder smaak dan in Nederland maakt niet uit wat/welke ik probeerde, niet te vergelijken met de kaas, die ik “thuis” bij de boer haal…
    Het is hier bijna lunchtijd, dus tijd om de zuurkool uit de koelkast te halen. Smaakt toch een beetje anders bij deze temperatuur (20°C) 😉

  27. Jo tB zegt:

    Henk, in californi heb je grote gemeenzchap paleors. Kijk eens bij marks daily apple.

  28. Jo tB zegt:

    Henk, via Google heb ik een paleo meetup in Los Angeles gevonden. Er is er ook een in San Francisco, zag ik. Er zullen er ongetwijfeld meer te vinden zijn in California afhankelijk van waar je woont.
    http://www.meetup.com/topics/paleo-diet/us/ca/los_angeles/

    Veel succes.

    • henkmdebruijn zegt:

      Onze oudste zoon, bij wie wij nu tijdelijk verblijven, woont ongeveer 30 minuten ten zuiden van San Francisco. Ik zag dat er op 13 maart een meeting is in San Francisco (dat is wat dichterbij) maar dan heb ik een heel anderer afspraak in Santa Clara. Wij vliegen half maart weer terug naar Nederland. Bedankt voor de link interessant om e.e.a. te lezen 🙂

  29. Hans zegt:

    Gaf hier de link aan http://henkmdebruijn.wordpress.com/ door van http://www.atlascontact.nl/real-meal-challenge/
    februari 24, 2016 om 6:35 PM

    Ben benieuwd wie er aan de Challenge meedoet ? Kreeg vandaag het gratis boek , waar ik heel blij mee ben natuurlijk …..

    Laat eens weten hier , de baas hier is er ff niet , wat je opinie is na lezing ?
    Groet , Hans

  30. henkmdebruijn zegt:

    Ik moet zonder boek beginnen maar ik denk dat ik er wel uit kom. Mijn voorbereiding bestaat uit inmiddels bijna 7 weken glutenvrij eten. Verder neem ik sinds een tijdje dagelijks een paar happen zuurkool (lunch) en ga hier nog even mee door. Weet niet of het hierdoor komt of door geen gluten of een combinatie van beiden maar mijn eczeem lijkt langzaam weg te trekken 🙂

    • henkmdebruijn zegt:

      Nu ruim een jaar later, mijn eczeem is inmiddels weg. Ik hoef zelfs geen beetje zuurkool meer te eten voor de lunch 😉
      Wat me verder is opgevallen is dat ik gevoelig blijk te zijn voor rauwe (koude) tomaten. Na het eten hiervan speelde mijn eczeem enigszins op. Van verse tomatensoep (verhit) heb ik geen last. Dus eet ik geen rauwe (koude) tomaten meer…

      • Corrien zegt:

        Mooi! Lijkt me inderdaad goede combi. Glutenvrij om verdere schade te voorkomen, zuurkool als probioticom. Google verder nog even op bottenbouillon voor herstel van de darmen. En zoals Melchior beschrijft op z’n bierviltje: alles van het dier….b.v. blikje sardines met graten en schubben…Af en toe orgaanvlees of pak eens een blikje kabeljauwlever….
        Succes!

  31. Hans zegt:

    Henk, je lijkt op de goede weg te zijn LCHF/paleo/banting. Eczeem (o.a,) wordt i.v.m lekkende darm /leaky gut syndroom gebracht wat op zijn beurt (ook ) weer met eten van graanproducten te maken heeft. Zie ook blz. 249 van The real meal revolution 😉 Google maar eens op leaky gut…..
    De darmflora is daarbij van groot belang waar resistant starch ook een rol speelt .
    Paar linkjes ;
    http://realmealrevolution.com/real-thinking/is-resistant-starch-beneficial-on-the-banting-diet
    https://melchiormeijer.wordpress.com/?s=resistant+starch en reacties !

    Ben benieuwd naar je progressie , laat je het weten hier ?

  32. Adriaan Keij zegt:

    Melchior nog steeds of-line, niets wetenswaardig over voeding en gezondheid te lezen? Bekijk dan deze lezing van Dr. Erwin Kompanje (Erasmus MC), opgenomen 1 maart 2016 in Wageningen. Ja, in Wageningen, ‘het hol van de leeuw’ – lievergezegd ‘in het hol van Unilever’. Mooi dat het NWG dit daar organiseerde!

    De lezing staat hier: http://youtu.be/KXSc-WSFAtk

    Melchior, wanneer ga jij daar een vlammend betoog houden?

  33. Gert van der Hoek zegt:

    It’s in the air: nog een boek: “Mismatch” van Ronald Giphart en Mark van Vlugt, evolutionair psycholoog.

    “Onze hersenen zijn voor een belangrijk deel nog net zo geprogrammeerd als die van onze prehistorische voorouders. Toch ziet de moderne omgeving er heel anders uit. Het gevolg is ‘mismatch’ ”

    Invalshoek is psychologisch.

  34. Arjan zegt:

    @Robert

    Broodje hamburger is óók heel gezond, kijk maar naar Frankie !!

  35. Daniel zegt:

    @Robert De aardappel is Paleo! Google eens op “Patato hack” 😉

  36. Belle zegt:

    Prachtig meeslepend opbeurend filmpje uit een armenwijk van Kaapstad…

    Waar een groep arme dikke mensen, veelal met diabetes t2, gaat bewijzen dat ze in vier weken afgevallen zijn en hun medicijnen kunnen laten staan!
    En dát met weinig geld voor Gezond Vers Voedsel! Prachtig!

  37. Hans zegt:

    Dank Belle ,
    Probeer het links en rechts door te geven , geweldig deze prof . …… hier http://realmealrevolution.com/
    En deze , geld gaat naar hier http://realmealrevolution.com/noakes-foundation

  38. bellehati zegt:

    Weer een juweeltje, dit maal uit Australië.
    Een lowcarb docu op ABC van Maryanne Demasi

  39. henkmdebruijn zegt:

    Terug in Nederland en eindelijk kan ik een blik werpen in het boek 😉

    • De uitgever heeft besloten het boekproject te cancelen, omdat ik te veel moeilijke woorden gebruik, omdat niemand minder dan Ronald Giphart al een alomvattend paleoboek heeft geschreven, omdat Frans Kok en Daan Kromhout met overtuigende argumenten duidelijk hebben gemaakt dat Nederlanders hun fantastische gezondheid volledig te danken hebben aan de Schijf van Vijf en omdat Martijn Katan in zijn deze maand verschijnende nieuwe boek definitief korte metten maakt met het evolutionaire perspectief.

      Terug naar de futiele wereld van het compulsief twitteren en bloggen 🙂 !!!

  40. Bart zegt:

    Beste Melchior, Ik zou graag met je corresponderen. Mail je me? Thanks.

  41. Stillewillie zegt:

    Ah, nee toch? Is dit een 1 aprilgrap? Wat jammer en zonde van het werk!

  42. Meer dan dat, stille willie, al die tijd en moeite gestopt in iets waar Nederland met smart op moet zitten wachten, en nu dit. Hoe hoog heeft je uitgever Nederlanders staan????? Teveel moeilijke woorden…..
    Ik hoop echt dat dit toch niet einde van je boeken-avontuur is voor je, Melchior.

  43. Hans zegt:

    Hoop een 1 aprilgrap ….

    Zo niet , uitgever die niet van de ,,moeilijke woorden ” is , zou eens op Google moeten kijken 😉

    Maar , wat is /was de doelgroep ? Als ik achter mijn karretje/mandje in de super loop denk ik niet dat die lui o.h.a. van de moeilijke woorden zijn …… oftewel onbereikbaar .

    Lang leve de Schijf van vijf 😦

  44. Hielkje zegt:

    hahahaha….. :-)! Het gaat vast en zeker beregoed met schrijven! Op de een of andere manier doe je me een ietsiepietsie denken aan de hoofdrolspeler in dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=DZkRF7hQd3I . Eerste 50 seconden kun je skippen! hahahaha

  45. Gert van der Hoek zegt:

    Niets kan HET BOEK stoppen… 😀

  46. apaulonia zegt:

    Als het geen 1 april grap is, dan het jammer. J.K. Rowling kent het gevoel. Haar eerste boek werd door 12 uitgevers teruggestuurd en zie wat er uiteindelijk gebeurd. Oké, Paleo is geen toveren. Gewoon common sense. En dat verkoopt blijkbaar niet in Nederland.

    Melchior, ik geloof in je boek en zal het zeker aanschaffen. Ook met de moeilijke woorden 😉

  47. Ha, ha, ha, Hielkje. Zoiets inderdaad.

    Dank voor de support mensen, maar dit was mijn eerste poging tot aprilgrap sinds ik acht was. Hoewel bovenstaand scenario natuurlijk volstrekt denkbaar is, is er geen enkele aanwijzing dat de dames aan het Spui van gedachten zijn veranderd. En ik zit mooi op schema. Terug in de onderduik, dus.

    Bart, mijn mail adres is geen groot geheim 🙂 . Mijn naam met een puntje ertussen at planeet Nederland.

  48. Stillewillie zegt:

    Hahaha, zie je wel. Gelukkig maar, ik was toch even bang voor dat het boek er nooit zou komen.

  49. Hans zegt:

    Haha , gelukt , heb geen oog dicht gedaan vannacht , rotzak 😉 🙂

  50. corrien zegt:

    Hahaha, blij dat ik vandaag pas weer meelees…. 😉

  51. cocky zegt:

    Wow, ingestonken dus……maar we blij, hoor!

  52. cocky zegt:

    Vind moeilijke woorden wel leuk…..

  53. Wanneer zijn we weer online? ;-(

  54. Jo tB zegt:

    Op een facebook groep die ik volg, stelde iemand de vraag:
    “I have been always lower on my proteins, and had many in the community saying i should be eating more, but it seems I might have been on the right track.”

    En werd gelinkt naar de presentative van Ron Rosedale (die een voorstander is van hooguit 50 gram protein).

    Dr Jack Kruse plaatste een comment:
    “The ancestral movement has so much wrong on evolutionary biology it sickens me. Rosedale is just part of that group think. Protein is not the issue………DHA is. Women control DHA storage for a child’s existence. You cannot build a human brain without massive DHA storage from the marine chain. Micheal Crawford has shown this over 40 years. None of the food guru’s even know his work well. Remko Kuipers is about it.”

    Waarop ik zowat uit mijn stoel viel van verbasing. Dat Remko wel bekend is international maar niet in eigen land. Ik plaatste Remko’s AHS2012 presentatie en Jack Kruse made the comment: “Most paleo leaders were not at his talk. He even made the comment up there: why is everyone talking about meat and not seafood. Now you know why I wrote my book and think as I do.“

    Ik heb de presentatie van Remko met vernieuwde belangstelling bekeken. Omega-3 kwam uitgebreid aan de orde, zoals ook vitamine D. Zeer interessante presentatie.

  55. Gert van der Hoek zegt:

    Goed gedaan Jo! Kuipers heeft o.a. uitgebreid onderzoek gedaan naar DHA in moedermelk, zie zijn eerste boek, gebaseerd op zijn proefschrift.

    Zo mooi zijn om Kuipers in Leiden te horen en zien.

  56. Dank, Jo. Watch this space 🙂 . Leef intussen als een diersoort die is geëvolueerd in (en nog steeds afhankelijk is van) de interface tussen land en water, ofwel als een mens.

    Terug naar Mosselbaai!

    (There, I said it).

  57. Jullie hebben inmiddels hopelijk wel gehoord van Raubenheimers min of meer geniale Protein Leverage Hypothesis?

  58. marcel zegt:

    Ha, op dit moment lees ik een boek van S. Cunnane: “Human brain evolution. The influence of freshwater and marine food resources”.
    Zeker geen taaie kost en hij maakt met zijn medeauteurs (o.a. Muskiet en Kuipers) duidelijk dat het zeer waarschijnlijk is dat de unieke combinatie van voedingsstoffen in het leefgebied op het raakvlak van water en land cruciaal zijn geweest voor onze ontwikkeling tot de diersoort die we nu zijn. Dat zou te denken moeten geven.

    Gelukkig hebben we brood met gejodeerd zout. Hahaha

  59. De crux van het verschrikkelijke project waar ik aan vastgeketend zit en dat bovendien binnenkort ingeleverd moet worden, grote god. Het is eindexamentijd. Ik heb momenteel precies hetzelfde gevoel als een paar decennia geleden 🙂 . Hopelijk hoef ik niet te veel hers te doen, want ik ben er echt helemaal klaar mee.

    Overigens, Jo, ik krijg de indruk dat je niet helemaal bij de les bent geweest. Foei.

    Beste lezing van AHS 2012: Remko Kuipers

  60. Gert van der Hoek zegt:

    Voor geïnteresseerden: de bundel van Cunnane en Stewart is koste(n)loos in PDF te downloaden. Die nieuwe spelling 😦 .

    Klik om toegang te krijgen tot Human%20Brain%20Evolution.pdf

  61. Jo tB zegt:

    Melchior, ik gaf geen oordeel. Ik gaf alleen door dat Remko Kuipers in het buitenland wel bekend is en geciteerd wordt.
    Overigens op een andere facebook pagina heeft iemand gerefereerd aan en gelinked naar de discussie tussen Noakes en Brouns van AHSNL 2015 !!

  62. riesjart zegt:

    Terug naar Mosselbaai!
    Leuk!
    Kan niet wachten tot het af is…

    van die Proteine Leverage Hypothesis snap ik niet veel, het mechanisme op zich wel maar dan had ik verwacht dat een behoorlijke eiwitinname optimaal zou zijn. Dat klopt blijkbaar niet want op het laatst blijkt weer het tegenovergestelde waar te zijn (10% Kitava/Blue zones), ik snap het niet meer…

  63. Janet Noome zegt:

    Ha, Melchior, fijn om te lezen dat Het Boek vlot! Er wordt met spanning op gewacht. Maar laat je niet gek maken. 🙂 Succes.

Plaats een reactie